Een Japanse Koninginne-avond

Jullie hadden Koninginnedag, ik had een Koninginne-avond!In een Nederlandse bar in Sanjo (centrum van Kyoto). En ik had zelfs een echte Nederlandse pannenkoek (waar ik vergeten ben een foto van te maken

Sealed
).

Sunny (hier rechts op de foto. Dit lijkt me eigenlijk overbodig om te zeggen aangezien ik niet Sunny ben en de meeste mensen mij wel zullen kennen. Maar goed, rechts Sunny dus) wilt Nederlands leren. Wij leren haar daarom van tijd tot tijd iets nieuws. De dingen die ze nu al kan zeggen zijn: ' Hee lekker ding!' , ' Lekker kontje', ' Ik hou van je', ' Je bent zo lekker/sexy/mooi' en ' Doei, doei!'. Erg handige zinnen die ze al vaak in de praktijk brengt. Tegen elke Nederlander die ze tegenkomt zegt ze dat ze van hem houdt en dat het hij of zij een lekker ding is, vaak gaat dit gepaard met een ' doei, doei' waarna ze snel wegloopt, hehe.

Ze oefent nu ook hard op het woord ' schattig' (wat volgens haar totaal niet schattig klinkt), maar dit komt er nog niet helemaal goed uit (het klinkt of er iets vastzit in haar keel). Vaak oefent ze dit woord midden op straat en schrikt ze hier mee Japanners af (ze lopen serieus met een grote boog om haar heen

Laughing
), die vast denken dat ze een enge kuch heeft wanneer ze haar ' sch-klank' oefent.

Misschien wordt het tijd dat we haar binnenkort eens leren hoe ze zichzelf kan introduceren, hehe!

Het was een geslaagde internationale Koninginne-avond met Nederlanders, Japanners, een Zweed, een Duitser, een Fransoos en zelfs een Australische Chinees!

Reacties

Reacties

Lesley

hahaha koninginnendag in dit geval, konden al die mensen mooi hun eigen koninginnedag vieren (woop woop). Overigens, ik vind dat als jij dat rechts bent en Sunny links op die eerste foto, Sunny vrij veel lijkt op de Jettie die ik me herinner, en Jettie er vrij japans uitziet ondertussen...

gerrie

links? rechts? .. ik zal maar niet over autorijden beginnen he :p

Jet

wat nou links...er staat toch echt rechts :P!

*heeft helemaal niet snel even iets aangepast*

Lesley

aaah jettie's infamously bad sense of direction.... nu weten we waar t door komt :P

sunny

google translator is a bit funny, i guess i can read better than it!! wooot!
schattig!! ik ben so verliefd op jou

rinske

hhhmmmm jij bent mensen weer rare dingen aan het leren, wat leert sunny jou voor japanse zinnen? ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!