Sayonara!!!

Daar zit ik dan met nog minder dan 24 uur voordat ik vertrek en het begint langzaam goed tot mij door te dringen dat ik overmorgen in Tokyo ben. De zenuwen slaan nu dan ook aardig toe en het afscheid nemen valt mij zwaarder dan gedacht. Ik heb het gevoel dat er een knoop in mijn maag zit die er niet meer uit kan. Elk moment dat er nu nog over is probeer ik Gerrie nog zoveel mogelijk te knuffelen en nog voelt het niet als genoeg…ik had nooit verwacht dat ik iemand zo erg kan missen. Gelukkig heeft Gerrie vandaag zijn vliegticket geboekt en komt hij mij eind juli opzoeken en vliegen we samen terug naar Nederland J! Maar goed, nu voel ik mij dus even naar, maar ik weet dat, dat gevoel ook wel weer overgaat aangezien ik ook wel heel veel zin in mijn reis heb. Na anderhalf jaar plannen komt het dan eindelijk van. Het is zogezegd een heel dubbel gevoel.

Mijn koffer, waarvan ik hoop dat deze niet zwaarder is dan 20kg (er is al een gedeelte uitgehaald omdat de koffer niet meer dicht kon, hehe), en handbagage zijn al ingepakt en morgen hoeven er nog maar een paar laatste spullen in. Nu ben ik nog even muziek voor onderweg aan het downloaden en dan zijn we helemaal klaar om naar Japan te gaan voor 5.5 maanden!!!

Maar wat is nu eigenlijk het plan? Nou dat zal ik vertellen: op 2 maart kom ik aan in Japan en dan ga ik eerst een maand reizen. De eerste 9 dagen ben ik samen met Chun, Wessel en Bernadette Tokyo aan het onveilig maken en dan gaat Chun naar huis en gaan Wessel en Bernadette hun eigen gang en ik ga naar Matsue. Vanaf Matsue ga ik samen met Thuy zo’n 3 weken rondreizen door Japan en hebben we een ambitieus reisplan (zie hier onder). Na deze maand komen we aan in Kyoto om daar voor 4 maanden te gaan studeren aan de universiteit van Kyoto. Yay! Hier zal ik vakken over Japanse cultuur en samenleving gaan volgen. Daarnaast wil ik Japanse taalvakken volgen om eindelijk een beetje normaal Japans te spreken. Ben benieuwd of dat gaat lukken J!

Twee weken geleden heb ik een kamer toegewezen gekregen in één van de internationale studenten flats van de universiteit van Kyoto. Helaas is dit niet de studentenflat geworden die maar 10 minuten van de universiteit vandaan is (en waar ik erg op had gehoopt). Nu zit ik Ohbaku international house waarvoor ik per dag 60 minuten heen en weer moet reizen. Deze flat begeeft zich namelijk in Uji een stad naast Kyoto. Al schijnt Uji heel mooi te zijn, ik baal er toch wel een beetje van dat ik niet dichterbij de universiteit in de buurt zit. De kamers daar zijn echter wel erg mooi en hebben allemaal een eigen keukentje en badkamer. Een ware luxe dus in vergelijking met mijn kamer in Utrecht. Daarnaast is de huur voor de kamers ook erg goedkoop en dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Hmm, het is alweer 22u dus ik ga maar (voor nu) een einde maken aan deze blog en nog heerlijk even niks doen.

Iedereen tot ziens en tot over een paar maanden!

Jap(l)an!

1 maart: Amsterdam – Tokyo

2 maart: aankomst Tokyo

2 maart tot 10 maart Tokyo

10 maart: Met de nachtbus van Tokyo naar Matsue

11 en 12 maart: Matsue

13 maart: Van Matsue naar Hiroshima per trein

13 t/m 16 maart: Hiroshima

17 maart: Met de ferry van Hiroshima naar Matsuyama

17 t/m 19 maart: Matsuyama

20 maart: Van Matsuyama naar Kochi

20 + 21 maart: Kochi

22 maart: van Kochi naar Tokushima

22 t/m 24 maart: Tokushima

25 maart: Van Tokushima naar Wakayama per Ferry. Door naar Koya-san.

26 maart: Van Koya-san naar Osaka per trein.

26 t/m 28 maart: Osaka

29 maart: Van Osaka naar Kyoto per trein.

29 t/m 31 maart: Hostel Kyoto

1 april: tourist visa – student visa

Reacties

Reacties

Liso

Jaja, het is zover :) erg spannend, en logisch dat het afscheid je zwaar valt. Maar als het goed is vliegt de tijd voorbij omdat je het zo leuk gaat hebben :) Heel veel succes morgen en vanavond nog, en heb je nog een leuke ds game kunnen vinden? :p je moet wat in dat vliegtuig.

We gaan je missen hier!
xxx

Lesley

Miekee

Wauw, dat ziet er uit als een heel erg mooi Japlan!
Afscheid is inderdaad helaas altijd zwaar, maar gewoon zo min mogelijk aan denken. Dat lukt vanzelf als je eenmaal aangekomen bent ;) Laat me maar weten als je tijd hebt!! xx

Rinske

Jetje!!!!! Ben je bijna veilig aangekomen????
KUS

Daan

WAAAH zo'n vet reisplan!! Ik ben jaloers. Ben je al goed aangekomen btw? En wel overal foto's maken en op je blog plaatsen he

Ellen a.k.a. Aernout

hee Jet,

Ben je goed aangekomen? Heb je een jetlag?
Hoe is het weer daar? heb je je reisgenoten al gevonden?
Is je bagage ook aangekomen? Neem je wel genoeg foto's? Wel regelmatig schrijven op je blog he?

x ellen en natuurlijk ook van yoshi

gerrie

*eet chocolade*

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!